Általános Szerződési Feltételek 

hatályos 2023. június 22 napjától

1. Általános információk

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban. „ÁSZF”) célja, hogy meghatározza a TRÉNER Repülőgépvezető-oktató, Szolgáltató, Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 4400 Nyíregyháza, Repülőtér 1.; Cg. 15-09-061647, a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett, Élményrepülés weboldalon működő webáruház (a továbbiakban: „Webáruház”) használatának feltételeit. A jelen ÁSZF hatálya valamennyi, a Webáruházban elérhető szolgáltatásnak a szolgáltatás igénybevevője (a továbbiakban: „Vevő”) általi igénybevételére kiterjed.

A Szolgáltató a Webáruházban sétarepülés szolgáltatás (a továbbiakban: „Szolgáltatás”) megrendelésérét teszi lehetővé a Vevő számára.

Általános szerződési feltételnek minősül azon szerződési feltétel, amelyet alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

Figyelemmel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. (a továbbiakban: „Ptk.”) 6:78. § (1) bekezdésében foglaltakra, amely szerint az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta, a Szolgáltató az általa a Webáruházban forgalmazott termékek megvásárlására vonatkozó szerződés kapcsán alkalmazott általános szerződéses feltételeket a jelen ÁSZF-fel teszi közzé és megismerhetővé, amelynek kifejezett elfogadása a Vevő részéről a Webáruházban történő vásárlás (kapcsolódó szerződéskötés) előfeltétele.

A Vevő személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik.

A jelen ÁSZF akkor válik a felek között létrejövő szerződés részévé, ha Vevő a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket kifejezetten elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

2. A Szolgáltató adatai

Név: TRÉNER Repülőgépvezető-oktató, Szolgáltató, Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság,
Székhely: : 4400 Nyíregyháza, Repülőtér 1.,
Cégjegyzékszám: 15-09-061647,
Adószám: 11240695-2-15,
Nyilvántartó bíróság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Számlaszám: 11600006-00000000-50535679,
IBAN: HU91116000060000000050535679,
SWIFT / BIC: GIBAHUHB
A Webáruház telefonszáma: +36 42 430-138,
A Webáruház elektronikus elérhetősége (e-mail cím): info@trenerkft.hu,
Tárhelyszolgáltató adatai: MediaCenter Hungary Kft.
Székhely cím: 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.
Adószám: 13922546-2-03
https://www.mediacenter.hu/ceg.php

3. A Webáruház használatának feltételei 

3.1 A Webáruházat kizárólag 18. évüket betöltött, nagykorú személyek használhatják. A Webáruház kiskorú személy általi használatához a szülő vagy törvényes képviselő hozzájárulása szükséges.

3.2 A jelen ÁSZF alkalmazásában Vevőnek minősül minden természetes vagy jogi személy, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet felhasználó. A Vevő a szolgáltatás megrendelése során fogyasztónak minősül. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

3.3 A Webáruházban megadott személyes adatok valóságát a Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, ezzel kapcsolatban a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli.

3.4 A Vevő a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

4. A megrendelés menete, ajánlattétel

4.1 A Vevő a Szolgáltatás lényeges feltételeiről, így különösen a Szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, vételáráról (az adótartalom megjelölése mellett) és egyéb feltételekről az adott Szolgáltatás-típus kiválasztását követően, a képre kattintva tájékozódhat. A Webáruházban, az adott Szolgáltatás-típus kiválasztása során elérhető tájékoztatás, valamint a jelen ÁSZF együtt szolgáltatja a Vevő részére a Szolgáltatás megrendeléséhez szükséges információkat. 

4.2 Az adott Szolgáltatás kiválasztása során a Vevőnek lehetősége nyílik megjelölni, hogy a Szolgáltatást ajándékba adja. Ebben az esetben a Szolgáltatás megrendelése esetén a Szolgáltató egy virtuális ajándékutalványt küld a Vevő részére elektronikusan. A Szolgáltatás megrendelése során a Vevő egyedi szöveget is megadhat, amely az ajándékutalványon feltüntetésre kerül.

4.3 Regisztráció és az élményrepülések megvásárlásának folyamata a következőképpen zajlik: A Vevő lehetőséget kap a létszám kiválasztására, valamint az útirány meghatározására. Az adott Szolgáltatás-típus kiválasztását követően a Vevő a Szolgáltatást akként tudja megrendelni, hogy a „Kosárba teszem” gombra kattintva a Szolgáltatás-típust a virtuális kosárba helyezi. A virtuális kosárban a Vevő megismerheti a megrendelésével kapcsolatos információkat, továbbá lehetősége van a kosár tartalmát módosítani vagy törölni. Amennyiben a Vevő befejezi a tájékozódást, a megrendelés elkezdése érdekében a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattinthat, ahol lehetősége van ellenőrizni a megrendelés tartalmát, megadni a számlázáshoz és fizetéshez szükséges információkat, majd a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva leadni a megrendelést. A megrendelés elküldése a Vevő általi ajánlattételnek minősül, amely azonban nem jelenti automatikusan az ajánlat Szolgáltató általi elfogadását.

4.4 A vásárlásnak a regisztráció nem feltétele, azonban a Szolgáltatás megrendeléséhez, így különösen a számla kiállításához feltétlenül szükséges információk és személyes adatok megadása nélkül a Vevő nem tudja igénybe venni a Szolgáltatást. A kötelezően megadandó adatok mellett * jel látható a virtuális pénztárban.

4.5 Az adatbeviteli hibák javítására a Vevőnek a virtuális kosárban lehetősége van, egészen a pénztárba való átlépésig. Az „X” gombra kattintással az adott Szolgáltatás a kosárból törölhető, míg a megrendelt Szolgáltatások mennyisége a megfelelő oszlopban módosítható. Amennyiben a Vevő kuponnal rendelkezik, a kuponkód beírására a kosár összeállítása során, valamint a pénztárban van lehetősége.

5. Árak, fizetési mód

5.1 A Webáruházban megadott árak forintban értendők és tartalmazzák az általános forgalmi adót, azaz bruttó árak. A megrendelésben meghatározott árak végleges árak.

5.2 A Szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítésére kizárólag bankkártyás fizetés útján az OTP Simple rendszerében van mód. A tranzakció lebonyolítása érdekében Szolgáltató rendszere automatikusan átirányítja felhasználót az OTP Simple oldalára, ahol egyszerűen, a kért adatok megadásával azonnal kiegyenlítheti megrendelésnek végösszegét .

6. Ajánlati kötöttség, a szerződés létrejötte

6.1 A hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően a Szolgáltató a Vevő által leadott megrendelést annak beérkezésétől számított legkésőbb 48 órán belül automatikus e-mailben igazolja vissza, melyben a megrendelés beérkezését a Szolgáltató megerősíti. A visszaigazoló e-mail Vevő részére történő megérkezése nem jelenti a szerződés létrejöttét, az csupán a megrendelés beérkezéséről szóló tájékoztatásnak minősül.

6.2 A visszaigazoló e-mail a következőket tartalmazza: a sétarepülési utalványt. Amennyiben a Vevő a visszaigazoló e-mail alapján a megadott adatok kapcsán hibát talál, köteles azt a visszaigazoló e-mail megérkezésétől számított 24 órán belül jelezni a Szolgáltató felé a Szolgáltató által megadott telefonszámon vagy e-mail címen, ellenkező esetben a Szolgáltató úgy tekinti, hogy a visszaigazoló e-mailben szereplő valamennyi adat maradéktalanul megfelel a valóságnak.

6.3 A vevő megrendelésének a Szolgáltatóhoz történő beérkezése a vevő oldalán ajánlati kötöttséget eredményez, ugyanakkor a Vevő ajánlatát annak a Szolgáltató általi elfogadását megelőzően jogosult visszavonni, amely esetben az ajánlati kötöttség megszűnik.

6.4 Amennyiben a visszaigazoló e-mail a megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezését követő 48 órán belül nem érkezik meg a Vevő postafiókjába, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, a Szolgáltatás igénybevételére a továbbiakban nem köteles.

6.5 Az ajánlat elfogadásáról a Szolgáltató külön e-mailt küld a Vevő részére, amely az ajánlatot elfogadó, egyetértést kifejező jognyilatkozatnak minősül. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató ajánlatot elfogadó nyilatkozata a Vevőhöz megérkezik. 

6.6 A Szolgáltató telefonon vagy e-mailben megkeresheti a Vevőt, hogy tisztázza a megrendeléssel kapcsolatos nyitott kérdéseket. A telefonszámokat és az e-mail címeket a Szolgáltató kizárólag a megrendelés feldolgozásához és a szállításhoz használja fel, ezeket promóciós célokra a Vevő kifejezett hozzájárulása nélkül nem veszi igénybe.

6.7 A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. 

6.8 A Webáruházon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és megtekinthető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. Szerződést a Webáruházban kizárólag magyar nyelven lehet kötni.

6.9 A sétarepülési utalványok szavatossági ideje egy év. Az utalvány a kibocsátástól számított egy évig érvényes, és a lejárati idő után nem vehető igénybe.

7. Árak és fizetési feltételek

7.1 A Webáruházban megadott árak forintban értendők és tartalmazzák az általános forgalmi adót, azaz bruttó árak. A megrendelésben meghatározott árak végleges árak.

7.2 A Szolgáltató fenntartja a jogot a Szolgáltatás árainak egyoldalú módosítására, engedmények felkínálására és visszavonására.

7.3 A Szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítésére kizárólag bankkártyás fizetés útján az OTP Simple rendszerében van mód. A tranzakció lebonyolítása érdekében Szolgáltató rendszere automatikusan átirányítja felhasználót az OTP Simple oldalára, ahol egyszerűen, a kért adatok megadásával azonnal kiegyenlítheti megrendelésnek végösszegét.

7.4 A fizetés során beírt adatokat a Szolgáltató nem tárolja, azokat azt a SimplePay Szolgáltatás üzemeltetője és nyújtója az OTP Mobil Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (OTP Mobil Kft., székhelye: 1143 Budapest, Hungária krt. 17-19., kezeli, ezért annak eltérő adatvédelmi rendelkezései alkalmazandók ezen személyes adatok tekintetében.

7.5 A Szolgáltató a Szolgáltatás megrendelése során minden esetben számlát, illetve számlával egy tekintet alá eső okiratot állít ki, amelyet elektronikus úton küld meg a Vevő részére és amelyről szóló adatot a mindenkor hatályos általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv.-ben foglaltakkal összhangban szolgáltatja az adó- és vámhatóság felé. A Vevő által a megrendelés során történt bármely valótlan adatszolgáltatásból eredő jogkövetkezményekért a Szolgáltató felelősségét kizárja.

8. Elállás

8.1 Az elállási jog

8.1.1 A Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási határidő a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le.

8.1.2 Ha a Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a következő e-mail címre: [info@trenerkft.hu]. Ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez kapcsolódóan a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott elállási nyilatkozat-mintát. Az elállási nyilatkozatot a Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja. A Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. 

8.2 Az elállás joghatásai

8.2.1 Ha a Vevő eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő által teljesített ellenszolgáltatást. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

9. Kellékszavatosság

9.1 Milyen esetben élhet a Vevő kellékszavatossági jogával?

A Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint. Az utalványokra vonatkozóan az utalvány kibocsátásától számított egy évig érvényes a szavatossági jog.

9.2 Milyen jogok illetik meg a Vevőt kellékszavatossági igénye alapján?

A Vevő hibásteljesítés esetén kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy végső esetben elállhat a szerződéstől. Választott kellékszavatossági jogáról a Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

9.3 Milyen határidőben érvényesítheti a Vevő kellékszavatossági igényét?

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. 

9.4 Mivel szemben érvényesítheti a Vevő kellékszavatossági igényét?

A Vevő a Szolgáltató szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

10. A Vevő jogérvényesítési lehetőségei

10.1 Panaszkezelés

10.1.1 A Vevő a Szolgáltatással kapcsolatos fogyasztói panaszait a Szolgáltató alábbi elérhetőségein terjesztheti elő:

Levelezési cím: Tréner Flight Academy 4400, Nyíregyháza Repülőtér u. 1. 

E-mail cím: info@trenerkft.hu

10.1.2 A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet 3 (három) évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.

10.1.3 A Szolgáltató a jegyzőkönyv 1 (egy) példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a panaszos Vevőnek, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alábbiakban részletezett, írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint jár el. 

10.1.4 A telefonon, vagy más hírközlési eszköz útján rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 (harminc) napon belül érdemben megválaszolja, azaz ezen határidőn belül a vásárlói panaszra adott válasz postai továbbítása iránt (feladás) intézkedik.

10.1.5 A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról, valamint arról, hogy a Vevő a panasz jellegétől függően mely hatóság, vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti, tájékoztatja a Vevőt. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

10.2 Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

10.2.1 Amennyiben a Szolgáltató és Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vevő, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását. Békéltető Testületek elérhetőségeit a következő linken keresztül érheti el: https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek

10.2.2 A fogyasztónak minősülő Vevő lakhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a Szolgáltató székhelye alapítja meg, amely szerint az illetékes békéltető testület adatai az alábbiak: 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-420-180
Fax: 06-42-420-180
e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

10.2.3 A Vevő számára továbbá a fentieken kívül az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál,
  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

10.2.4 Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén panasztétel az Európai Bizottság online vitarendezési platformján, amely előzetes regisztrációt követően az alábbi link segítségével érhető el: http://ec.europa.eu/odr.

11. A jelen ÁSZF egyoldalú módosítása

11.1 A Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen ÁSZF bármely időpontban történő egyoldalú módosítására a felhasználóknak a Weboldalon történő előzetes tájékoztatása mellett. A tájékoztatást Szolgáltató a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző kellő időben közzéteszi a Weboldalon. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Weboldal első használata alkalmával válnak hatályossá a Vevővel szemben, az ezt követő megrendelésekre és a Webáruház további használatára vonatkozóan.

A jelenleg hatályos Általános Szerződési feltételeket innen töltheti le.

Az elállási nyilatkozat mintát itt töltheti le.